2017. június 3., szombat

Daily Best Challenge 4

A legjobbakat a végére akarom, úgyhogy ma átlagos témával készültem, aminek nincs túl sok köze a ficekhez, de az ihletnyeréshez igen. :D

NEGYEDIK: IHLETADÓ ZENÉK, AVAGY MIRE ÍROK


Aki meg szokta hallgatni az egyes bejegyzésekhez csatolt hangulatadó zenéimet, az biztos felfedezte már, hogy többségében két énekes/banda dalait váltogatom: az egyik Halsey, a másik a Crystal Castles. Aztán néha megdobállak benneteket Squalloscope-pal, Smoke City-vel, és hasonló szépségekkel. A kihívás negyedik részében ezekről fogok pár szót ejteni.


Kezdjük Halsey-vel, mert neki tegnap jött ki az új albuma (ami nem lett mindenhol olyan, mint vártam, de unalomból ma nekiestem pár szövegnek esetleges fordítás szempontjából, és egyre jobban kezdem imádni). Egy kicsit róla: amerikai énekes, teljes neve Ashley Frangipane, 2015-ben jelent meg az első albuma. Ez az album a Badlands, ami egyszerűen hihetetlenül jó, szövegek, dallam és (a megjelent néhány) vieoklip szempontjából. Egy barátnőm mutatta, és én teljesen rákattantam, úgy két évvel ezelőtt. Kellően sötét, tökéletesen illik az angstjaimhoz, illetve bizonytalanságtól csöpögő kapcsolatokhoz, amikről szeretek írni. Az új is valami hasonló, de még nem ismerem annyira. Úgy kvázi mindenkinek tudom ajánlani, mert ennek a nőnek hatalmas tehetsége van a zenéhez, higgyetek nekem, reméljük nem hiába húztam le nyolc évet zenetagozaton (életem legrosszabb döntése volt, de erről majd valamikor máskor). :D

A következő a Crystal Castles, ami egy 2004-ben alakult witch house banda. A műfaj másik neve post-punk, ami mindent megmagyaráz. Eleinte szinte iszonyodtam tőlük, mert nagyon paranormálisnak gondoltam a dalok hangulatát. Nem is emlékszem, miért vagy hogyan töltöttem le tőlük elsőként a Plague-t, de két nap múlva már a szomszédok örömére hangszóróból üvölttettem a lakásban.


Ez a kettő az, akiknek a dalait íráskor hallgatom. Gyakran inspirálnak, de songfic még csak tervben van. Viszont Squalloscope dalai kifejezetten csúcsak songfichez. Az összes szöveg egy aprócska, de egész történetet mesél el, és íróként csak a mondatokat kell átadnod a történeted szereplőinek. Bőven lehet hozzájuk párosokat találni, szerencsére. Van egy olyan tervem, hogy az egész albumát végigírom, ha sok időm lesz.
A Smoke Cityről már ódákat zengtem az Underwater Love című novellám elején, úgyhogy őket most kihagyom, inkább linkelem (önreklám level: végtelen) a novellát (címre kattintva megjelenik).
Természetesen még rengeteg más dolgot is hallgatok, de talán nem ilyen mennyiségben, mint az itt említetteket.

Ti ismeritek ezek közül valamelyiket? Miket szerettek hallgatni, úgy összességében?

Előző

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése